خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ارزنده:

 امروزه با وجود فضای مجازی، با هجمه‌های گسترده در فرهنگ دست درازی می‌کنند

همدان-رئیس شواری فرهنگی شهرستان بهار گفت: متاسفانه امروزه با وجود فضای مجازی، با هجمه‌های گسترده در مدت کوتاه در فرهنگ دست درازی می‌کنند و فرهنگ‌ها به سرعت درحال تغییر هستند.
کد خبر: ۹۴۶۶۶۲۷
|
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تبریک سالروز فرهنگ عمومی اظهار کرد: فرهنگ زاییده آداب و رسوم هزاران ساله مملکت است و زحمت‌ها در طول تاریخ کشیده شده تا چیزی جزء فرهنگ شود و آداب ورسوم ملت‌ها و مکتب‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه متولی فرهنگ، باید خود پرچمدار فرهنگ باشد، تصریح کرد: و فرهنگ را آداب و رسوم و سنن تشکیل می‌دهد.

امام جمعه شهرستان بهار افزود: فرهنگ تنها مدرک تحصیلی و رفتار در جامعه نیست بلکه مجموع همه کردار و رفتار انسان‌ها است، تاریخ مملکت ایران از قدیمی‌ترین تاریخ‌های بشریت است و بعد از اسلام یکسری آداب و رسوم اضافه شده و برخی از آداب و رسوم پسندیده گذشته مورد اقبال عمومی قرار گرفته و بعد از اسلام نیز به عنوان فرهنگ باقی مانده است و یکسری تغییر و اصلاح در آداب و رسوم پیشینیان همسو با اخلاق و بندگی انجام شده است.

وی ادامه داد: در ایران اسلامی فرهنگ زاییده هزاران سال آداب و رسوب و سنن مردم مملکت ایران است و ما باید از آن فرهنگ ارزشمند پاسداری و حفاظت کنیم و متاسفانه امروزه با وجود فضای مجازی، با هجمه‌های گسترده در مدت کوتاه در فرهنگ دست درازی می‌کنند و فرهنگ‌ها به سرعت درحال تغییر هستند.

ارزنده بیان کرد: امروز یک عده غرق در فضای مجازی شده‌اند و گوششان به غرب است و با اندک اشاره فرهنگ اسلامی ایرانی را تغییر می‌دهند و اینجا است که باید حواسمان را جمع کنیم و آحاد مردم از خانه، مدرسه، ادارات و تمام جامعه دست به دست هم دهند تا بتوانند فرهنگ اصیل ایران اسلامی را حفظ کنند و از آن پاسداری و حفاظت کنند چراکه جا انداختن فرهنگ اصیل که زحمات پیشینیان بوده برای جوانان و نوجوان بسیار مهم است.

* امروز رسالت ما روشنگری در مجامع مختلف است

فرماندار بهار نیز در ادامه اظهار کرد: مردم انتظارشان از دولت مردمی انتظار بالایی است تا با رفتار انقلابی، مصمم و تلاشگرانه انجام وظیفه کنند و در قضیه اغتشاشات، جوانی جمعیت، خانواده و بحث‌های جهادی، دولت انقلابی در موضوع جهاد تبیین باید پیشرو باشد و امروز رسالت ما روشنگری در مجامع مختلف است تا امنیت ملی را تضمین کنیم.

روح اله نباتی تصریح کرد: دفاع از اسلام و امنیت ملی ایران اسلامی در اولویت امر است و ما هم باید به تکلیف خودمان عمل کنیم و با انجام رسالت خود، انقلاب را در رسیدن به اهداف انقلاب محقق کنیم، تا از این برهه هم به سهولت عبور کنیم، چراکه همه اینها برای مسئولان و مردم امتحان است، امید است به تکلیف خود با سرافرازی و سربلندی عمل کنیم.

در جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی به تبادل نظر در مورد موضوعات فرهنگی و راه‌حل‌هایی برای آسیب‌های این بستر پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار